2008/11/05

~ 分享 ~

...在 BuBu 的花園裡讀到的一段文字 ....與您一起分享........

I had a mother and father who really loved each other, so I know what love is.
I have worked hard to see two teen-agers safely through their traumatic teens, so I know what satisfaction is.
I have prayed. And my prayers have been answered. So I know what faith is.
I have had by my side the kindest, gentlest, most considerate human being I've ever known, so I know what happiness is.
And because I've known all these things . . . I know what wealth is.

中文譯文
我父母在世的時候,彼此真心相愛,因此我知道愛情是什麼。
我含辛茹苦把兩個孩子養育成人,因此我知道滿足是什麼。
我向上天祈禱並得到回應,因此我知道信仰是什麼。
我有個溫柔體貼的人一直在我身邊,因此我知道快樂是什麼。
由於我了解這一切,所以我知道真正的財富是什麼。


沒有留言: